DABAS IPARI PARK | ||
1. Ipari park neve | Dabas Ipari Park | |
2. Szerződés száma | IPC-004/00 | |
3. „Ipari Park” címet viselő szervezet neve | Dabas Város Önkormányzata | |
4. Jognyilatkozatra jogosult | Neve | Kőszegi Zoltán |
Beosztása | polgármester | |
Címe | 2370 Dabas, Szent István tér 1/b | |
Telefonszáma | 06/29-561-217 | |
Faxszáma | 06/29-561-291 | |
Mobilszáma | ||
E-mail címe | Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. | |
5. Működtető szervezet | Neve | Dabas Város Önkormányzata |
Foglalkoztatottak száma | ||
6. Operatív teendőkért felelős | Neve | Mráz Lídia |
Beosztása | Városfejlesztési Iroda vezetője | |
Címe | 2370 Dabas, Szent István tér 1/b | |
Telefonszáma | 06/29-561-256 | |
Faxszáma | 06/29-561-226 | |
Mobilszáma | ||
E-mail címe | Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. | |
7. Ipari park honlapjának elérése | www.dabas.hu | |
8. "Ipari Park" cím viselő szervezet tulajdonosi összetétele | Állami % | 0 |
Önkormányzati % | 100 | |
Belföldi magán % | 0 | |
Külföldi % | 0 |
Elhelyezkedés: A fővárostól 30 km távolságra lévő Dabasi Ipari Park közúton közvetlenül elérhető az 5.sz. fő úton és közvetve az M5 autópályán. A Budapest-Ferihegyi repülőtér, az 5 km-en belüli Budapest-Kecskemét vasútvonal, M0 autóút közelsége, valamint a Csepel szigeti szabad kikötő egyaránt számba vehető szállítási, megközelítési lehetőségként.
Ipari Park a gazdasági régiók határán. Kiváló elhelyezkedéséből, logisztikai adottságaiból eredően a terület alkalmas a gazdasági régiók közötti innovációs közvetítő híd szerepének a betöltésére, így alkalmas a K-DK országrészekbe irányuló gazdasági és területfejlesztési erőfeszítések közvetítésére.
Leírás: Ipari park a gazdasági régiók határán. Kiváló elhelyezkedéséből, logisztikai adottságaiból eredően a terület alkalmas a gazdasági régiók közötti innovációs közvetítő híd szerepének a betöltésére, így alkalmas a K-DK országrészekbe irányuló gazdasági és területfejlesztési erőfeszítések közvetítésére. A fővárostól 30 km távolságra lévő Dabasi Ipari Park közúton közvetlenül elérhető az 5.sz. fő úton és közvetve az M5 autópályán. A Budapest-Ferihegyi repülőtér, az 5 km-en belüli Budapest- Kecskemét vasútvonal, M0 autóút közelsége, valamint a Csepel szigeti szabad kikötő egyaránt számba vehető szállítási, megközelítési lehetőségként. Európai szintű ipari parkban hasznosítható terület nagysága 33,62 ha, ebből a befektetőknek még rendelkezésre áll 10,17 ha. A 34 ha terület, 66%-án már működő üzemek, vállalkozások vannak, köztük pl. szállítmányozási, vasárú kis és nagykereskedelem, papír csomagolóeszköz- gyártás, műanyag feldolgozás, raktározás, nyílászáró termékek forgalmazása, építőipari kivitelezés, a többi része szabad, befektetőkre vár, de további területeket is előkészít betelepülésre az Ipari Park menedzsmentje. Teljes közműves építési telkek várják a betelepülő iparvállalatokat. Az egykori tartalék repülőtér sík, homokos laza talaja könnyű és gyors építkezési lehetőséget kínál. Az Ipari Parkban a telkek megengedett legkisebb kialakítható területe 2000 m2, beépítési mértéke 40 %, az épület megengedett legnagyobb építménymagassága 12 m.
Elhelyezkedés: A fővárostól 30 km távolságra lévő Dabasi Ipari Park közúton közvetlenül elérhető az 5.sz. főúton és közvetve az M5 autópályán.
Szabad Önkormányzati területek: 7528/2 hrsz-ú – 2019 m2.
Fejlesztési cél: A terület környezetvédelmi szempontból tiszta, vonzó lehet a high-tech cégek számára, de bármilyen iparvállalat szívesen látott, amelyik tevékenységével a jelenlegi kedvező környezet minőséget nem rontja, nem terheli olyan mértékben, hogy az a település természeti és épített környezetében károsodást okozzon.
Beépíthetőség: 40 %
Vízellátás: A terület jelenleg is ellátott.
Szennyvízelvezetés: A területen kiépített szennyvízvezeték található.
Csapadékvíz – elvezetés: Jelenleg szikkasztás, a vízelvezetés kiépítése után a Duna-Tisza- Csatornába biztosított.
Villamos energia: A terület jelenleg rendelkezik kiépített villamos hálózattal. Teljesítmény növelés esetén a meglévő hálózat fejlesztését követően ellátható.
Gázenergia: A terület gázenergiával ellátott.
AZ IPARI PARK TERÜLETÉNEK HASZNOSÍTÁSA | ||
TERÜLET | NAGYSÁGA | |
Összterület | 38,72 ha | |
Hasznosítható terület | 33,73 ha | |
Betelepített terület | 24,34 ha | |
Hasznosítható szabad terület (2-3) | 9,39 ha | |
Megengedett legkisebb kialakítható terület | 2000 m2 | |
Beépíthetőség | 40 % | |
Az épület megengedett legnagyobb magassága | 12 m |
Közlekedés: Az Ipari Park közúton közvetlenül elérhető az 5. sz. főútról, a területen a belső úthálózat részben kiépített, kiépítése folyamatos, tervezett fejlesztés a kerékpárút becsatlakozása az ipari park úthálózatára.
Fejlesztési cél: A terület környezetvédelmi szempontból tiszta, vonzó lehet a high-tech cégek számára, de bármilyen iparvállalat szívesen látott, amelyik tevékenységével a jelenlegi kedvező környezet minőséget nem rontja, nem terheli olyan mértékben, hogy az a település természeti és épített környezetében károsodást okozzon.
Értékesítendő területek: 7523/6 hrsz (6,78 ha), 7528/2 hrsz (0,40 ha)
(Az Ipari Park közvetlen közelében egyéb ipari területek is értékesítésre várnak!)
A fejlesztés egyik célja a fejlett technológiát képviselő ipari tevékenység, nagy vállalkozások letelepítése, másik célja, hogy korszerű és elérhető árú telephelyet biztosítson a fejlődőképes magyar kis- és középvállalkozások számára. Különös tekintettel azokra a helyi és kistérségi vállalkozásokra, amelyek dinamikus fejlődésük következtében kezdik túlterhelni azt a lakókörnyezetet, amelynek keretei között jelenleg működnek. Előnyös az Ipari Park szempontjából a fejlett és környezetbarát technológiával működő nagyarányú hozzáadott értéket produkáló innovatív és környezetbarát budapesti (pl. számítástechnikai, vagy más K+F) vállalkozások letelepedése is, akik a budapesti ingatlanpiac magas árai miatt a fővároson kívül, de Budapest közelében keresnek elérhető áron, jó közlekedési és infrastrukturális feltételekkel - viszonylag kisebb - építési telkeket.
Ebből a szempontból különösen kedvező körülmény a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér közelsége az M5-ös autópálya révén. Az említett K+F jellegű, erős innovációs tartalmú vállalkozások általában kiterjedt és erős külföldi kapcsolatrendszerrel működnek, így az ország egyetlen nemzetközi repülőterének akadálytalan és gyors elérhetősége fontos "telepítő erőnek" számíthat a szempontjukból. Ferihegy gyors és biztonságos elérése szempontjából Dabas sokkal kedvezőbb telephely, mint Budapest nagy része.
A Dabasi Ipari Park a város északi részén helyezkedik el, igen kedvező gazdasági-földrajzi adottságokkal. Mellette halad az 5-ös számú főút, közelében az M5-ös autópálya. Dabas és a környező kistérség közvetlenül kapcsolódik a budapesti agglomeráció külső gyűrűjének déli sávjához és az M0-s körgyűrűhöz.
A munkanélküliek jelentős része alacsonyan képzett. Az Ipari Park fejlesztése kapcsán a mély és magasépítési beruházások megvalósítása ennek a rétegnek biztosíthat munkalehetőséget. A betelepült vállalkozások pedig egyrészt a fővárosi munkaerőpiacról kiszorult kvalifikált helyi munkavállalók részére biztosíthatnak elhelyezkedési lehetőséget, másrészt kedvező életlehetőséget jelentenek a közép- és felsőoktatási intézményekből kikerülő dabasi és térségi fiatalok számára.
AZ IPARI PARK TERÜLETÉRE BETELEPÜLT/BETELEPÜLŐ VÁLLALKOZÁSOK
A VÁLLALKOZÁSOK JELLEMZŐ ÖSSZESÍTETT ADATAI | ||||||||||||||||||
VÁLLALKOZÁSOK | MŰKÖDŐ | BETELEPÜLŐ | SZERZŐDÖTT | ÖSSZESEN | ||||||||||||||
Területe (ha) | 21,71 ha | 0,5 | 2,13 | 24,34 ha | ||||||||||||||
Száma (db) | 14 | 1 | 6 | 21 | ||||||||||||||
Létszáma (fő) | 438 | 4 | 8 | 450 | ||||||||||||||
Beruházási értéke (millió Ft) | 4447 | |||||||||||||||||
Árbevétele (millió Ft) | 14341 | |||||||||||||||||
Exportaránya (%) | 10,13 |
A BETELEPÜLT VÁLLALKOZÁSOK TÍPUS SZERINTI %-OS MEGOSZLÁSA |
||
VÁLLALKOZÁS TÍPUSA | % | |
Kis- és középvállalkozás (KKV) | 100 | |
Nagyvállalkozás (250 fő felett) | 0 | |
Egyéb | ||
Összesen | 100 |
AZ IPARI PARK SZOLGÁLTATÁSAI | ||||||||||||||||||
A SZOLGÁLTATÁS NEVE | A SZOLGÁLTATÁS TARTALMA | SZOLGÁLTATÓ SZERVEZET | SZOLGÁLTATÁS KEZDETE | EGYÉB MEGHATÁROZÁSA | ||||||||||||||
TANÁCSADÁS: | ||||||||||||||||||
Műszaki | Tanácsadás | Ferro-Sped Kft. | 2000.09. | |||||||||||||||
Jogi | Tanácsadás | Ferro-Sped Kft. | 2000.09. | |||||||||||||||
Pénzügyi és üzletviteli | Tanácsadás | Ferro-Sped Kft. | 2000.09. |
AZ ÖSSZTERÜLET INFRASTRUKTÚRA KIÉPÍTETTSÉGE (FÜGGETLENÜL, HOGY MÁR BETELEPÜLT, VAGY MÉG NEM) | ||
ELLÁTOTT TERÜLET NAGYSÁGA (HA) | ||
Csatorna | 31,1 | |
Víz | 31,1 | |
Villamos energia | 30,6 | |
Gáz | 31,1 | |
Közvilágítás | 3,9 | |
Úthálózat | 38,72 |
KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓZAT KIÉPÍTETTSÉGE | ||
ELÉRHETŐ (VAN/NINCS) | ||
Vezetékes telefonhálózat | VAN | |
Vezetékes Internet | VAN |
AZ IPARI PARK ZÖLDTERÜLETEI ÉS A SZABADON RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ PARKOLÓK KAPACITÁSA | |||
M2 | KAPACITÁS (DB) | ||
Személygépkocsi | 121 | ||
Parkolóhely területe | 4267 | Tehergépkocsi | 140 |
Zöldterületek, parkok | 9475 |