Farkas Gabriella fontos tanári, intézmény szervezői – és intézmény vezetői munkát végzett Pest megyében és a Dabasi járásban egyaránt.
Farkas Gabriella tanítóként kezdte munkáját Albertirsán, 1984- ben. Már ekkor is felkarolta, fejlesztette iskolájában a tanulási nehézséggel küzdő gyermekeket. Folyamatosan képezte magát érdeklődési köreinek megfelelően. 1999-ben tehetségfejlesztési szakértő lett. Majd szakvizsgát is tehetségfejlesztő szakon tett 2002-ben.
Dabason 2005-ben indult a Kincsesház Iskola, Dabas képviselő testületének innovatív támogatása és a Kincsesház hálózat együttműködése keretében. Az iskola főként Dabas város és Kistérsége tanulási vagy beilleszkedési problémával küzdő általános iskolás tanulóinak mentsvára lett egy rövid ideig.
Ennek vezetőjeként került Dabasra Farkas Gabriella, ahol a vezetői munkán túl tanított is. Folyamatos küzdelmet folytattak kollégáikkal az iskola minőségi oktató munkája, valamint egyáltalán az iskola fennmaradása érdekében. Ennek egy példája volt, hogy amikor a Kincsesház Iskola országos hálózata megszűnt, a nyári szünet alatt megszervezték az Igazgyöngy Általános Iskola és Egységes Pedagógiai Szakszolgálatot, hogy a sokféle problémával küzdő gyermekek ne maradjanak nekik megfelelő iskolai ellátás nélkül.
Gabriella, hogy vezetői feladataira felkészüljön, egyre magasabb szinten képezte magát, a megszerzett tudást azonnal beépítve intézményvezetői és fejlesztői munkájába. Az intézményvezetés területén a következő továbbképzéseken vett részt. Tanügy-igazgatási szakértő lett 2009-ben, majd Okleveles Neveléstudomány Szakos Bölcsész Intézményfejlesztés szakirányon 2012-ben. Családi mediátorként végzett 2008-ban, 2009-ben pedig Tanügyigazgatás Auditor képzést végzett, és részt vett Többcélú Kistérségi Társulások Szervezése és Fejlesztése képzésen is. Európai Uniós Pályázatíró és Projektmenedzsment képzésen, majd Nem Állami, Nem
Önkormányzati Fenntartású Intézmények Működése képzésen 2010-ben végzett. Felkészült Az Új Köznevelési Törvény és az Új NAT bevezetésére 2012-ben.
A tanári és fejlesztői munkája minőségének javítása érdekében szintén számos tanfolyamot végzett.
A Klebelsberg Központ megalakulása után megszervezte az Igazgyöngy Általános Iskola és Egységes Pedagógiai Szakszolgálat átalakulását és igazgatóként vezette a megalakuló PMPSZ Dabasi Tagintézményét. Később Dabason maradva fejlesztő pedagógusként, tehetség fejlesztőként és koordinátorként hiánypótló munkát végzett városunkban. Mesterpedagógus programjában is a tehetségfejlesztés a célja.
Munkájára mindig a magas szintű mesterségbeli tudás jellemző. Emellett mély emberséggel, a különböző társadalmi helyzetű embereket, különböző problémákkal küzdő gyermekeket természetesen elfogadva nyújt kezet és tudást.