Farkas Józsefné, született Balogh Ida Dabason látta meg a napvilágot. Általános és középiskolai tanulmányait a helyi intézményekben végezte, majd a sikeres felvételi után az Esztergomi Tanítóképzőbe került, ahol 1974-ben tanítói diplomát szerzett.
Gyermekkorától kezdve pedagógusnak készült, nagy örömmel kezdte meg munkáját a dabasi Általános Iskola Felsődabason működő kihelyezett épületében. Osztálytanítóként kezdte pályafutását, később magyart tanított, elvállalta a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok ellátását is. 1992-től 2005-ig alsó tagozatos igazgatóhelyettesként koordinálta az akkor még négy különböző épületben működő intézményi feladatokat. Lelkiismeretes, fáradhatatlan és kitartó munkájának köszönhetően 2005-ben intézményvezetővé nevezték ki. Igazgatói feladatai mellett etikát és tanulásmódszertant tanít a felső tagozatos tanulóknak.
Munkáját az újdonságok iránti igény, a kitartás és az önfegyelem jellemezte mindig és jellemzi a mai napig is. Rendszeresen részt vett továbbképzéseken, tanfolyamokon, 1988-ban megújította diplomáját, majd szakvizsgát tett az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán 2004-ben.
Vezetése alatt indult el a TÁMOP 3.1.4. pályázat keretében a kompetencia-alapú oktatás a Kossuth Lajos Általános Iskolában. Ez a módszer módot nyújt többféle készség, képesség egyidejű fejlesztésére, növeli a tanulói aktivitást, lehetőséget teremt a tanulók szociális kompetenciáinak mind szélesebb körű megnyilvánulására. Az a legnagyobb álma, hogy az újonnan elsajátított módszereket a felújított iskolaépületben tudják majd a kollégái alkalmazni, és ezért a lehetetlent nem ismerve intézi az épület tetőterének beépítése és felújítási munkálatai által keletkező átszervezéseket, teendőket. A településen működő társintézményekkel kiváló kapcsolatot tart fent, érzékenyen figyeli a dabasi emberek életének alakulását, és arra törekszik, hogy élhető, szép és boldog település legyen Dabas. Aktívan bekapcsolódik a város életébe is, tagja a „Kisdabasért Egyesületnek”. A Szülői Munkaközösséggel és az Iskolaszékkel igazgató helyettesként és igazgatóként is együttműködően, segítőkészen, megértően dolgozott és dolgozik most is.
Családja, s különös képen a közelmúltban elhunyt, szerető férje mindvégig kitartóan segítette és támogatta pedagógiai pályáján. Tanítványaival folyamatosan jó kapcsolatot tart fent, nyitott a problémáikra figyelembe veszi a diákok kéréseit és próbálja jó irányba terelgetni őket. Munkája példaértékű, kitartó.
Képanyagok a díjátadásról