Június 24-én, vasárnap Dabasra érkezett a FIVA éves motoros rally mezőnye, hogy újra életre keltse a ’30-as évek híres versenypályáját, a Gyóni Betont. Az eseményre száz veterán jármű érkezett külföldről és
megannyi résztvevő csatlakozott hazánkból.
A nagy számban megjelent résztvevők történelmi jelentőségű futamnak lehettek szemtanúi, hiszen közel 80 év után ismét motoros versenyt tartottak az egykor méltán nagyhírű versenypályán. A program szervezését a nemzetközi szervezet mellett a MAVAMSZ , a Magyar Veteránosok Szövetsége, a Fóti Motorbarátok Köre és önkormányzatunk is segítette.
A délelőtti program a London étterem falán elhelyezett Fernihough-emlékműnél tartott ünnepséggel kezdődött, ahol Pánczél Károly országgyűlési képviselő és Figler Albert a Fóti Motorbarátok Körének elnöke mondott ünnepi köszöntőt. Ezt követte a rendhagyó veterán futam, amelynek keretében a lezárt útszakaszon két Brough Superior mérte össze gyorsaságát. Ezek egyike egy 1932-es gyártmányú motor volt, ugyanolyan, mint amilyennel Eric Fernihough versenyzett 1938-ban, valamint egy, az eredeti alapján elkészült 2016-os új gyártmányú motorkülönlegesség.
Az eseményen jelen volt Péli Lászlóné, Marika néni, aki mint az egykori versenyek utolsó élő szemtanúja megoszthatta a jelenlévőkkel emlékeit, és Kőszegi Zoltán polgármesterrel közösen adta át a babérkoszorúkat a versenyzőknek. A résztvevőket és a szervezőket a nemzetközi szervezet is díjazta, Palmino Poli, a FIVA motoros szakosztályának elnöke és Andrew Steers a szakosztály titkára adott át rangos elismeréseket.
A gyóni rekordpálya jelentőségét a szervezők részéről is többen méltatták, kihangsúlyozva, hogy történeti jelentőséggel bíró műszaki emlékünk, amely megvédendő örökségünk.
Feldman László
A dabasi motoros eseményről készült további fényképek megtekinthetőek képgalériánkban ide kattintva.
További információk a Fóti Motorbarátok Köre Facebook oldalán olvashatóak.